Červenec 2016

Milujme naše těla...

29. července 2016 v 11:42 | BROOXY
Mám kamarádku. Malá, hnědovlasá, usměvavá, 164cm, 54kilo. Postavu má opravdu hezkou, tak akorát, nikde jí nic nepřetéká ani neleze.
A i přes to poslouchá každých 14dní, jak je tlustá a jak musí zhubnout.
Chápu, že každý máme představu o ideálním těle někde jinde, a že by se třeba cítila lépe v trochu hubenější postavě, ale podle mne se toho snaží docílit tím nejhorším způsobem.
Jakým? Nejezením.
K čemu to lidem je?

Rozeberme si, jak tělo zareaguje, když mu razantně omezíme přísun živin.


Jako první jdou dolů svaly, protože výživově jsou hodnotnější než tuky a tělo z nich víc získá. To je otázka třeba dvou měsíců nejezení, jelikož svaly mizí rapidně rychle, pokud se nevyživujou.
Potom nám zbyde sice hubenější, ale o to rozklepanější tělo, protože tuk nám stále zůstal. Většina lidí to v tuto chvíli vzdá a začne jíst normálně, čímž dosáhne jojo efektu bez procenta přibraných svalů.
Ti, co pokračují mají před sebou ještě dlouhou cestu, protože tuk se tak snadno nehubne.
Zbydou z nich pak jen šlachovité sušinky, který se z tohohle jen tak nedostanou, protože jakýkoliv příbytek tuku je pro ně živá noční můra.
Většinou mají vizi typu "když jsem teď jsem zhubnul, tak naberu svaly"
Naše tělo je ale naprosto dokonalý stroj, který bez paliva nic nevybuduje. Navíc s nárůstem svalů roste i tuková hmota a tím se opět opakuje ten nekonečný koloběh hubnutí a přibirání.

A já si někdy říkám: PROČ ??

Proč se mučit, jen abychom vyhovovali obrazu společnosti ? Proč je špatně, když holka má ráda své tělo i přes všechny strie, celulitidu a pihy?

Necháváme si zbytečně předurčovat ideály krásy, bez ohledu na to že 80% lidí tak nevypadá a jen se snaží jich dosáhnout nepřirozenou cestou. Jsou potom jako padělky.

Nechci tímto nikoho odrazovat od toho, aby se změnil. Změna často vede k lepšímu.
Chci aby se lidi smířili s tím, jací jsou a pokoušeli se změnit jen v mezích svých vlastních možností(ty jsou často neskutečně široké). Proč držet diety, když to mé tělo jen vyčerpává a já nejsem šťastná ? A proč si nedat čokoládu, když si jí třeba zasloužím? Proč místo diet nezměnit životní styl? Nebo životní tempo.

Vykašlete se na vzhled, na zbytečnosti co vác drží při zemi a snažte se žít tak, abyste byli šťastní a aby vás to co děláte naplňovalo.



Co mě štve ve fitness světě

20. července 2016 v 12:46 | BROOXY
V moderním světě jednadvacátého století se zdravý trend rozrostl a je to skělý. Lidi už se zajímají co kupují a nesoukají do sebe točeňáky s nulovým procentem masa a neberou peníze jako hlavní ekvivalent podle čeho kupovat jídlo. Bohužel s tímto se i rozrostl velký proud extrémních a mnohdy až drastických výživových směrů.
Chvíli byl hit low fat "Z tuků budeš tučný, pojď budem kupovat odstředěné jogurty " low carb " Sacharidy jsou nepřítel, jsou to jen přeměněné cukry "

Ne přátelé sacharidy jsou prostě jedna ze složek stravy, prostě tu jsou a měli bychom se je naučit respektovat, stejně jako oni dozajista respektují nás.

Z diet se staly trenty a ty se staly cool. Kdo jí chleba tak ten cool rozhodně není a nesmí s námi sedět u stolu.

Z původního vegetarianství se vyvinulo mnoho druhů jiných směrů jako například veganství (do určité míry to ještě chápu, maso mi buď nechutná, nebo se nechci podílet na krvavé vraždě zvířat po celém světě) a nebo paleo (zde se už ovšem zrácím).Budeme papat jen to co měli v paleolitu. Zde tu myšlenku trochu nepobírám, protože je založená na představě pračlověka co se cpal velmi pestrým výberem ovoce a zeleniny, druhy masa a byl to silný a zdravý alfasamec.
Pravda ovšem byla že náš praotec se živil tím málem,co měl v okolí a čas od času snědl něco dříve, než to snědlo jeho.
A když umřel ve čtyřiceti,byl rád.

Ale světe div se, lidé se po vyřazení tučných polotovarů a zařazení více ovoce a zeleniny do jídelníčku cítí opravdu lépe a fit. Jaký to zázrak!!!!

Taky teď frčí vyhýbat se lepku. Protože se po něm tlouste.Způsobuje špatnou pleť. Narušuje sliznice, trávící soustavu, játra, slinivku a střeva. To jste nevěděli,že lepek lepí cévy a vyvolává v těle záněty??? Způsobuje světovou válku.Smrt štěňátek a podobně.
Přátelé, pokud trpíte celiaki, což je onemocnění, kdy dojde k zásadnímu poškození střev a tělo již nesnese ani trošku lepku (lepek spouští u celiaků autoimunitní reakci a provokuje tělo k útoku na sebe a to zejména na klky v tenkém střevě), tak samozřejmě ani neceknu, ale vypustit lepek protože "jste někde četli že je špatnej", tak to nedělejte nebo to prosím aspoň neříkejte nahlas.


Nedávno si jedna "fitness" stránka (nebudu jí zde dělat reklamu ale začíná na super) vzala jako hlavní zlo fitness světa ovesnou kaši.
Ano přesně tak, je to dílo satana.
V tomto článku jsme se mohli dočíst jak ovesná kaše podporuje pocit hladu a způsobuje přejídání (je zde velké množství vlákniny,které naše tělo tráví velmi veeeelmi pomalu a většina lidí si do kaše navíc přidává mléko-bílkoviny které se také tráví dloho a pocit hladu nastane daleko pozdějí než při konzumaci jiných jídel..takže cože?) zvyšuje hladinu inzulinu (ano,kaše stejně jako každé přijmuté jídlo zvyšuje hladinu inzulinu,který potom pomáhá narvat glukosu do buněk, třeba těch svalových) snižuje mozkovou činnost (argumentem zde bylo že štěpením přítomných sacharidu zde vzniká glukóza, ale to je přece palivo pro mozkové buňky takže nějak nechápu proč by se měla mozková činnost snižovat? )
Nebudu se snad ani vyjadřovat jak se článek opíral o výtržky z textů a vědecky vyvratitelná fakt,vhnalo mi to zkrátka krev do žil.

A úplně posledním trendem, kterým bych ráda zakončila tento článek jsou detoxy. Budeme se cpát čím chceme, dělat nic a jednou za měsíc se propláchneme zeleninovou šťávou a bude nám fajn. Ano, komu by nebylo fajn povyčistění organismu od těch hnusů co pojídáme celý zbytek měsíce?
Geniální.

Zkrátka bych lidem doporučila aby nepodléhali krátkodobým trendům,používali rozum a proste si neničiloi zbytečně těla jen aby byli in.

PS:Budu ráda za jakýkoliv feedback Smějící se
BROOXY

Zdravé a rychlé svačinky

20. července 2016 v 8:19 | BROOXY
Znáte to,máte chuť na nějakou svačinku ale váha na vás z rohu křičí ať nesaháte po té čokoládě. Věřte mi,znám to velmi dobře. Neříkám že nemám chuť se cpát burgerama (a občas to opravdu dělám...dobře možná víc než občas) ale uvědomila jsem si že můj žaludek je dost často pěkně rozmazlenej a že jediný co chce je prostě nějaká čuňárna.
A to nehodlám tolerovat.
Pojďme se teda podívat na všechny ty rychlé a zdravé dobroty kterými ukojíme naše nevycválané pupkyUsmívající se.

15 mýtů o posilování a hubnutí

19. července 2016 v 12:58 | BROOXY
Občas pročítám některé rady a tipy na internetu,kde se lidé,kteří o fitness evidentně neví mnoho(neříkám že já jsem nějaký expert ale nějakou dobu se tu už pohybuju) a tajně se bojím toho,že si je případný čtenář vezme k srdci.Zkusím vzít pár těch nejčastějsích a trochu je objasnit :-)

1.) Pro růst svalů stačí pravidelně a tvrdě cvičit a omezit se v jídle
Ne.
Lidé se nerodí osvalení a vyrýsovaní a jejich těla se tvarují až během jejich života.To ale neznamená že když se budete stravovat jako barbaři a pak denně dřít v posilovně že se na vaší postavě něco změní.Spousta lidí si to nepřizná ale právě správná strava tvoří základ vypracované postavy. A ani když začnete jíst méně se nedočkáte vytoužéného výsledku.Zhubnete tuk,to ano,ale svaly se nehnou ani o milimetr jelikož svaly rostou když je tělo v nadbytku.Všimli jste si někdy kolik toho spořádají vrcholoví bodybuildeři nebo sportovci? Jejich tělo je toži v nadbytku a může si dovolit vložit cenné stavební bílkoviny do méně potřebných věcí jako jsou svaly.

2.) Skvělá postava za 30 dní...
A podobné.Snad všichni jsme narazili na"zázračné" pilulky nebo cvičební plán,který z vás udělá fit člověka skoro přes noc. Distributoři těchto výrobků spoléhají na lenost zákazníků a v téom tkví jejich úspěch. O to více pak bolí pravda-jinak než přes dřinu to nepůjde. Ano,někteří lidé dostali do vínku rychlé spalování nebo jinou stavbu těla a proto jim to nemusí stát takové úsilí jako nám,ostatním ubohým smrtelníkům,ale i oni musí umět zabrat. Proto radši nemarněte čas a peníze a vemte to na svoje vlastní triko.

3.) Když uberu sacharidy a přidám bílkoviny,porostou mi svaly lépe
Ne.ne ne a ne.
Nejvíce mi krvácí oči při pohledu na mladé bikini jak do sebe v předzávodním rauši cpou tuny bílkovin a sacharidy krotí na minimum. Jenže sacharidy=cukry.Cukry=energie. Energie je potřebná k růstu svalů.Ty jsou potřeba v posilovně zničit a potom řádně zregenerovat. Jenže o to se samotné bílkoviny nepostarají a sacharidy jsou v tomto případě nezbytné.

4.)Posilování a zvedání vah udělá z žen muže
Ehm....ne


5.)Začnu posilovat a budu mít svaly
Ano,budeš ale nebudou vidět.Nelze najednou budovat svaly a spalovat tuk. Nejlepší je nejprve shodit tuk a pak nabírat svaly (Nabírání svalů může být bez tuku vs. nabírání svalů nutně s sebou nese nabírání tuku)

6.)Čím více svaly při tréninku bolí,tím více v tu chvíli rostou
Ne,je nesmysl jet i přes nesnesitelnou bolest jelikož tím tělo dává najevo že už se mu to nelíbí a hrozí nebezpečí nějakého ošklivého úrazu.

7.)Hladovka je nejlepší způsob, jak se zbavit tuku
Hladovka je spíše nejhloupější způsob jak se zbavit tuku,jelikož hladovějící tělo jako nejlepší zdroj energie má svaly takže nejdřív shodíte svaly a až potom poleze pomalu dolů tuk a z vás zbude sušinka.Á zpáteřní cesta od této želatinové postavy je ještě těžší a většinou končí jojo efektem plus 20kilo navíc.

8.)Běhání na pásu je stejně tak dobré jako běhání venku v přírodě
Ne,v přírodě vám přece země neprobíhá mezi nohama a klade i nějaky odpor a nutí vás vyrovnávat rovnováhu.Pás nic takového neudělá,což je taky důvod proč v posilovně uběhnete deset kiláků a pak vyrazíte do terénu a uběhnete sotva tři.

9.)Klasický dřep je nejlepší cvik na nohy
Řekla bych že spíše nejsnáže proveditelný...

10.)Pohyby při posilování je nejlepší dělat pomalu a s klidem
Tuto metodu používají především trenéři trénující především obézní ženy,které sice žádný výsledek nevidí ale cítí se se sebou spokojeněji.Ovšem zbytku posilujících bych tu výhodu intenzity neupírala.
Připadá vám bezpečnější zvedat 100 kilo 5 vteřin nebo 1 vteřinu? Museli byste být blázni, kdybyste odpověděli, že 5 vteřin je bezpečnějších. A připadá vám produktivnější, zvedat 5 vteřin 60 kilo, nebo zvedat 1 vteřinu 100 kilo? Kde je větší intenzita: no pochopitelně u druhého případu.

11.)Stačí když budu "nějak" cvičit a dokonalé tělo si mne najde samo
Tímto zklamu spoustu začátečníků,ale bez jasného cíle a představy se výsledky budují opravdu špatně

12.)Lze zhubnout jen na určitých místech, pokud používáte správné cviky
Opět jsme u toho,tělo funguje jako celek a nelze prostě zhubnout jenom "tuk někde a jinde ho nechat",což můžeme samy vidět u fitness holek co jako první ztratily prsa.

13.)Legpress je bezpečnější než dřep
Pokud u něj nepodlamujete nohy a nenandáte si "machrovací" váhu na kterou vaše tělo ještě není zvyklé...

14.)Pokud sval bolí na druhý (třetí, čtvrtý) den po tréninku, neměli byste ho znovu cvičit
Musíte ho rozcvičit!!

15.)To, že něco dělá většina lidí, znamená, že to je dobré, a oni vědí, proč to dělají. Má proto cenu řídit se většinou.
Většina lidí dělá většinu věcí špatně a většinou nemají sebemenší představu, proč to dělají. Nemá smysl zařadit se tupě stáda. O každé věci, kterou děláte, přemýšlejte a hledejte cestu, jak dělat věci co nejlépe = nejrozumněji.

Co vy? Jaké máte zkušenosti?